Bert van Elderen

CV Bert van Elderen




 NB for english see below the dutch text!

Bert van Elderen is vanaf 1980 werkzaam in de wereld van het vliegtuigonderhoud.

Na het afronden van de basic aircraft maintenance opleiding, is Bert gaan werken bij de KLM engineering en maintenance afdeling. Hij heeft zes jaar lang gewerkt in hangars, op base- en in line-maintenance.
Daarna is hij overgestapt naar Schiphol-center om zich te specialiseren in line maintenance. In totaal heeft Bert dertien jaar op Schiphol-center gewerkt en zeven jaar op outstations over de hele wereld. Bert is in het bezit van de Part 66 license, voor zowel kleine piston toestellen als grotere tot de B777.    

 

In 2006 is Bert gaan werken bij de CAA-NL (IVW) om een allround SAFA-inspecteur te worden. Sindsdien heeft hij meer dan tweeduizend SAFA/SACA/SANA inspecties uitgevoerd. Ook gaf Bert training aan SAFA-inspecteurs en andere professionals om vertrouwd te raken met het SAFA-programma.

Daarnaast voerde hij regelmatig ACAM-inspecties uit samen met het MAR-team.

 

Van februari 2019 tot februari 2021 maakte Bert deel uit van het Lufthansa onderhoudsteam op Schiphol,  vooral bezig met de technische afhandeling van B744 vrachtvliegtuigen.

 

In augustus 2020 heeft Bert een eigen bedrijf opgestart, Zwaan Aviation. Dit bedrijf richt zich op het ondersteunen van de luchtvaartsector. Niet alleen betreffende onderhoud, maar ook op het gebied van SAFA, SACA en ACAM inspecties.

 

Werkervaring

 

2021-heden          Eigenaar Zwaan Aviation

  • Uitvoeren van ACAM-inspecties voor ILT – MAR-team
  • Assistentie bij het vliegklaar maken van B777 na failliet Jet Airways
  • Examinator,assessor en leraar handboeken bij ROC Luchtvaarttechniek Tilburg

 

2019 – 2021          Mechanic E&M, DLH Lufthansa Technik Maintenance International

  • Aircraft line maintenance
  • Mechanic E&M
  • Line maintenance B747

 

2006 – 2019          Senior SAFA/SACA/SANA/ACAM-inspector, CAA-NL

  • Uitvoeren van SAFA,SACA en SANA inspecties
  • Uitvoeren van ACAM inspecties
  • Uitvoeren van andere inspecties binnen de EASA programma’s

 

2008 – Heden      Senior SAFA trainer/instructor, Cicionia Aviaton

  • Trainingen SAFA procedures
  • Opfris en herhaal trainingen
  • SAFA bewustwording trainingen
  • SAFA procedures uitvoeren voor autoriteiten en bedrijven

 

 

2000 – 2006          Licensed Mechanic International, KLM Engineering and Maintenance

  • Line maintenance op buitenlandse luchthavens, ook homebase operatie voor:
    • Atlas B743 MXP
    • Air Namibia B744 FRA
    • TNT B744 LGG
  • Openen van AF-KLM onderhoudsbasis in Shanghai
  • Uitvoerende onderhoudsmanager op verschillende outstations
  • Implementeren van station log
  • Relief engineer op verschillende stations

 

1987 – 2000          Licensed Mechanic E&M, KLM Engineering and Maintenance

  • Line maintenance op thuisbasis
  • Unit customer handling, voornamelijk voor North West Airlines
  • Project ‘Training at working place’ op KLM E&M trainingsafdeling
  • Line maintenance officer
  • Line maintenance op verschillende luchthavens: DAC, KAN, ACC, JNB, DXB, BKK, YHZ, CUR, GIG, KAN, AUA
  • Line maintenance in Bangladesh

 

1985 – 1987          Licensed Mechanic E&M, KLM Engineering and Maintenance

  • Belangrijkste activiteiten:
  • Onderhoud in hangar op thuisbasis

 

1980 – 1985          Mechanic E&M, KLM Engineering and Maintenance

  • Belangrijkste activiteiten:
  • Monteur in hangaar 11

 

Relevante opleidingen en trainingen

  • Middle technical aviation school, Anthony Fokker (Den Haag)

 

Licenties

  • Typelicense B777
  • ‘Van deskundige naar trainer’ (Galan school voor training)
  • Typelicense DC-9, MD-80, MD-90
  • Starting Leadership
  • Middle Management at PNBA (Amsterdam)
  • Typelicense B747-400
  • Typelicense DC-10
  • Typelicense B747-300 



CV Bert van Elderen (english)

 

Bert van Elderen is working in the world of aircraft maintenance  since 1980. After completing the basic aircraft maintenance training, Bert started working at the KLM engineering and maintenance department. He worked in hangars, base and in-line maintenance for six years.

He then moved to Schiphol Center to specialize in line maintenance. In total, Bert worked at Schiphol Center for thirteen years and seven years at outstations all over the world. Bert is in possession of the Part 66 license, for both small piston aircraft and larger ones up to the B777 and also FAA A&P.

 

In 2006, Bert started working at the CAA-NL (IVW) to become an all-round SAFA inspector. Since then he has performed more than 2,000 SAFA/SACA/SANA inspections. Bert also provided training to SAFA inspectors and other professionals to familiarize themselves with the SAFA program.

In addition, he regularly performed ACAM inspections together with the MAR team.

 

From February 2019 to February 2021, Bert was part of the Lufthansa maintenance team at Schiphol, mainly involved in the technical handling of B744 cargo aircraft.

 

In August 2020, Bert started his own company, Zwaan Aviation. This company focuses on supporting the aviation sector. Not only regarding maintenance, but also in the field of SAFA, SACA and ACAM inspections.

 

 

Work experience:

 

2021-present:      Owner Zwaan Aviation

- Performing ACAM inspections for ILT – MAR team

- Assistance in preparing the B777 for flight after Jet Airways went bankrupt

- Examiner, assessor and teacher for handbooks at ROC Luchtvaarttechniek Tilburg

 

2019 – 2021 Mechanic E&M, DLH Lufthansa Technik Maintenance International

- Aircraft line maintenance

- Mechanic E&M

- Line maintenance B747

 

2006 – 2019 Senior SAFA/SACA/SANA/ACAM Inspector, CAA-NL

- Performing SAFA, SACA and SANA inspections.

- Performing ACAM inspections.

- Performing other inspections within the EASA programs.

 

2008 – Present Senior SAFA trainer/instructor, Cicionia Aviaton

- Training SAFA procedures.

- Refresh and repeat workouts.

- Awarenesss training.

- Perform SAFA procedures for authorities and companies.

 

2000 – 2006 Licensed Mechanic International, KLM Engineering and Maintenance

- Line maintenance at foreign airports, also home base operation for:

o Atlas B743 MXP

o Air Namibia B744 FRA

o TNT B744 LGG

- Opening AF-KLM maintenance base in Shanghai.

- Executive maintenance manager on different outstations.

- Implement station log.

- Relief engineer at different stations.

 

1987 – 2000 Licensed Mechanic E&M, KLM Engineering and Maintenance

- Line maintenance at home base.

- Customer handling unit, mainly for North West Airlines.

- Project 'Training at working place' at KLM E&M training department.

- Line maintenance officer.

- Line maintenance at different airports: DAC, KAN, ACC, JNB, DXB, BKK, YHZ, CUR, GIG, KAN, AUA.

- Line maintenance in Bangladesh.

 

1985 – 1987 Licensed Mechanic E&M, KLM Engineering and Maintenance

  • Main activities:

- Maintenance in hangar at home base

 

1980 – 1985 Mechanic E&M, KLM Engineering and Maintenance

  • Main activities:

- Mechanic in hangar 11

 

Relevant education and training

  • Technical aviation school, Anthony Fokker (The Hague)

 

Licenses

  • 'From expert to trainer' (Galan school for training)
  • Type license B777
  • Type license DC-9, MD-80, MD-90
  • Starting Leadership
  • Middle Management at PNBA (Amsterdam)
  • Type license B747-400
  • Type license DC-10
  • Type license B747-300